16. prosince 2019

Dermokosmetika z lékárny

Všem vám přeji krásný den,

jak už jistě o mně víte, vzhledem k mé problematické pleti používám už několik let pouze přírodní kosmetiku a pak také kosmetiku z lékárny. Protože se s příchodem chladnějšího počasí změnily i potřeby mé pleti, vybrala jsem si několik produktů z řad dermokosmetiky a dnes bych vám ráda řekla své dojmy po téměř 3 měsících každodenního používání.




Bioderma Hydrabio Brume

Vzhledem k tomu, že ráda používám na svou pleť přírodní oleje, které se musí nanášet na navlhčenou pleť, oblíbila jsem si používání různých pleťových a termálních vod. Mám pocit, že pleti prospívají mnohem více, než obyčejná voda z kohoutku. Tentokrát jsem se rozhodla vyzkoušet tzv. dermální vodu, která má sloužit ke zklidnění a osvěžení pleti, a také k její lepší hydrataci.


Střička spreje je velmi jemná, což mi maximálně vyhovuje - nemám ráda příliš prudký proud tekutiny, která dopadne na obličej. Díky tomu může skvěle sloužit i jako fixátor makeupu. Voda sama o sobě nemá žádnou parfemaci a během chvilky se vstřebá (jako klasická voda).


Pokud bych měla hodnotit jeho funkci, je to velmi těžké - protože účinek těchto vod samozřejmě není tak intenzivní, jako po použití sér a krémů. Pleť ale po použití nijak netáhne, není přesušená (což často běžná voda dělá) a jeho použití je příjemné. Věřím, že bude skvělá i pokud máte pleť podrážděnou nebo hodně citlivou. Osobně je můj dojem z něj neutrální - neurazí, nenadchne.


Seženete např. zde Bioderma Hydrabio Brume (300 ml/308 Kč).




Bioderma Atoderm krém na ruce
S příchodem zimy a chladného počasí v posledních letech nejvíce trpí moje ruce - musím je neustále mazat, jinak se začnou loupat a bolestivě praskat. Ačkoliv mám několik svých oblíbenců z přírodní péče, byla jsem zvědavá na funkčnost krému z lékárny.


Krém je určen na velmi suchou pokožku rukou, kterou má hloubkově vyživovat a hydratovat. Je také lehoučce parfemován - pro můj nos je to příjemná, lékárenská vůně, která není nijak obtěžující a opravdu jemná. Také z tohoto důvodu bude krém vhodný i pro muže - dala jsem ho testovat manželovi, který na suché a popraskané ruce v zimě opravdu hodně trpí a velmi si ho chválil :) i já musím říct, že krém mi přišel velmi příjemný - má hutnější konzistenci, během několika minut se do rukou vsákne a zachová lehký film bez pocitu mastnoty (což mi právě často chybí u přírodních krémů na ruce). Lze ho tedy bez problémů použít i kdykoliv během dne a nemusíte mít strach, že umastíte vše, na co následně sáhnete.
Ruce se po jeho pravidelném používání opravdu méně vysušují a hlavně se netvoří bolestivé prasklinky. Krém určitě mohu doporučit všem, kdo mají v zimě (i kdykoliv jindy) problém s vysušenou pokožkou rukou.



Seženete např. zde Bioderma Atoderm krém na ruce (50 ml/129 Kč)



Bioderma Atoderm Sprchový olej
Výběr sprchového oleje k testování byl jasný z úplně stejného důvodu, jako u krému na ruce - příchod zimy a chladného počasí, kdy je kůže vystavována úplně jiným klimatickým podmínkám a také na to reaguje - často vysušováním a pnutím kůže. Proto se snažím používat na tělo produkty, které kůži ve sprše ještě více nevysuší, ale naopak ji vyživí a zvláční.


Sprchový olej je určen pro suchou pleť celého těla a bezpečně ho můžete použít i k mytí obličeje - nemusíte se bát ucpávání pórů - má nekomedogenní složení. Sama jsem to několikrát zkusila a byla to příjemná zkušenost, nicméně pro moji smíšenou pleť mám osobně jiné favority.


Při kontaktu s vodou olej emulguje a vytváří mléčný gel, který krásně klouže po pokožce a velmi šetrně ji myje. Opět má velmi lehkou, lékárenskou parfemaci, která je příjemná a nijak dráždivá, ale pokud máte rádi výrazné vůně sprchových gelů z drogerie, tak tady spokojeni nebudete - vůně po smytí není vůbec cítit. To může být naopak výhoda pro ty z vás, kdo máte citlivou a reaktivní pokožku.


Kůže je po smytí oleje příjemně vláčná a vůbec není vysušená. Další velké plus vidím v nekomedogenním složení, protože sama trpím v zimě na akné v dekoltu (díky nošení svetrů a šál) a tento olej problém nijak nezhoršuje. I tak ale musím říct, že se stejně po sprše ještě mažu tělovým olejem, protože v zimě je moje pleť zkrátka vysušená a sprchový olej na ni nestačí.


Doporučuji ho k vyzkoušení, líbí se mi i jeho možnost multifunkčního použití na pleť i tvář. A pokud teď v zimě holdujete horké vaně, můžete olej přidat do vody a mít tak krásně vyživující koupel :)


Seženete např. zde Bioderma Atoderm sprchový olej (200 ml/293 Kč)




La Roche-Posay Hydraphase oční krém
Už několik let používám ráno a večer i oční krém. Přesto, že jsem zastánce toho, že stárnutí je přirozené a vrásky v obličeji hezké, snažím se pleť hydratovat, aby vrásky nebyly předčasně větší, než by být musely.


Tento oční krém by měl být výživný a působit na váčky pod očima a oteklá víčka. Měl by také skvěle hydratovat a udržovat v pleti vodu. Přiznám se, že vzhledem k tomuto popisu jsem čekala hutnější a krémovou konzistenci, nicméně je spíš průhledná, lehoučká a gelová.


Krém se dobře nanáší, stačí maličké množství a krásně se rozetře do ztracena, nemusíte ho nijak složitě zapracovávat. K jedné aplikaci stačí množství velikosti zrnka čočky. Jeho hydratační schopnosti mi ale nepřijdou velké. Pokud krém použiji na noc, ráno mám kůži pod očima suchou. Osvědčil se mi ale dobře k použití pod makeup - jeho benefitem je rychlé vstřebání, takže můžete hned bez problému nanést makeup (případně korektor) a krém pod ním nijak nezlobí - nedrolí se a ani naopak nezpůsobuje cestování korektoru po obličeji ani jeho slévání.


Přesto ale nemohu krém doporučit pro pleť 25+. Možná by mohl vyhovovat těm z vás, kdo jste ještě mladší a chcete oční krémy používat spíše preventivně.




Seženete jej např. zde La Roche-Posay oční krém (15 ml/444 Kč)




La Roche-Posay Serozinc
Pokud už mě sledujete delší dobu, víte, že jsem dlouhé roky bojovala s problematickou pletí. I teď ve 26 letech se mi sem tam nějaké ty nedokonalosti objeví, ale daří se mi je eliminovat vhodnou a kvalitní pleťovou kosmetikou. Už mám vyzkoušeno, že mi velmi vyhovují přípravky s obsahem zinku, který je známý pro své hojivé vlastnosti. Proto mě zaujala tato pleťová voda, která je určená pro mastnou pleť s nedokonalostmi.


Opět se jedná o sprej s velmi jemnou střičkou, který tekutinu po pleti krásně rozptýlí. Vzhledem k jeho zmatňujícím vlastnostem jsem ho hojně používala především ráno pod makeup. U tohoto přípravku byl obsah zinku už trochu znát, pleť byla opravdu lehce zmatněná a měla jsem dojem, že i výskyt nedokonalostí byl menší, než bez něj. Zároveň se ale přiznám, že pro moji smíšenou pleť je přípravek možná až moc zmatňující a lehce vysušující - zejména na sušších místech obličeje (u mě hlavně tváře). Vhodnější by možná byl právě v létě, kdy se pleť přirozeně více mastí.


Určitě si ale myslím, že je to přípravek, který stojí za vyzkoušení - zejména, pokud máte mastnou a aknózní pleť.


Seženete např. zde La Roche-Posay Serozinc (150 ml/243 Kč).




Děkuji lékárně Benu za možnost vyzkoušení produktů a jejich zaslání k recenzi.




Přeji všem nádherné Vánoce a to nejlepší vykročení do Nového roku.




Mája









Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře! =o)